1. mai 2013

Rosa Cake pops

I dag har jeg og yngstemann testa det nye cake pops jernet jeg fikk i bursdagsgave
Brukte oppskrift som står i hefte som følger med i pakken. Men tilsatte litt karamellsaus;)

Oppskrift:
125 g smør
25 g sukker
2 mellomstore egg
125 g mel
2 ss melk
1 ts bakepulver

Rør sammen smør og sukker, tilsett så et egg av gangen og bland godt.
tilsett så resten av ingrediensene. Jeg blandet i litt Freia karamellsaus.

Bruk en t- skje og fyll i røre i jernet. Stek til den grønne lampen lyser og du har fine runde cake pops klar for trekk og pynt.



Valgte i dag rosa Candy Melts og bruket litt delfiafett i tillegg så sjokoladen ikke skulle være så gjørmetjukk.
Klippet papirsugerør i to og dyppet ene enden først i rosa sjokolade, deretter satte jeg dem inn i hver sin cake pops.
Lot dem så stå i fryseren ca 45 min, før vi dynket dem i 2 omganger for å få en pent lag så ikke det ikke kaken skinner gjennom.
 
Pyntet med ferdigkjøpte sukkerfigurer , og laget noen små marsipanblomster med rosa perler.
 
 
 
 
 

Jeg har plassert min blogg i <a href="http://bloggurat.net/kart/registrere/3910/hamar">Hamar</a> på <a href="http://bloggurat.net/kart/">norske bloggkart</a>!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)