1. aug. 2012

Sjokoladekake med Flytende innhold

Minstemann hadde besøk i kveld og vi voksne skulle ta en kaffekopp ved henting.Da valgte jeg å lage en sjokoladekake.Den ble fluffy og med flytende innhold i midten.Smakte farlig godt og kan bli en farligere sammen med vaniljeis tror jeg.

Oppskrift sjokoladekake:
150 g smør
8 dl sukker
1 ts creme tartar
4 egg
150 g smeltet kokesjokolade
2 dl fløte
1 pk daim strøssel
3 dl semper white mix
1 ts bakepulver

Rør sukker, smør og creme tartar til en luftig masse.
Tilsett egg, et om gangen og visp et par min mellom hvert egg.
Visp dette i 6 -8 min.
 Rør inn 150 g smeltet sjokolade og fløte
Bland pakken med daim strøssel inn i melet og hell det i røren.Tilsett 1 ts bakepulver til slutt.




Spray en 30 cm springform og hell røren i.
Stek på 180 grader i 30-35 min.




Kaken skal være flytende i midten og bør serveres varm/lunken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)