15. aug. 2012

Iskrem

I dag hadde jeg igjen eggeplommer etter å ha laget hvit vaniljekake.
De måtte jo brukes til noe og valget falt på iskrem.
Brukte Manuelas oppskrift denne fra boken:
.

Oppskrift:
4 eggeplommer
2 hele egg
200 g melis
1 ts SP
5 dl kremfløte
2 ts vaniljeessens eller 1 vaniljestang, ( jeg brukte her vaniljesukker fra dr.oetker)
 Pisk eggeplommer, hele egg, melis og SP til eggedosis, ca 10 min.

Stivpisk kremfløten, tilsett vaniljeessens.
Bland kremen i eggedosisen. Bland forsiktig for å få en lett og luftig røre.Bland forsiktig med en slikkepott.




Boken kan bestilles i linken på høyre side av bloggen

Oppskriften var enkel og grei.
Har aldri laget iskrem før så dette var spennende.

Fylte den ferdige "røren" i en kakeboks av metall, men bruk gjerne noe annet.
 Manuela skriver i en bolle.
Puttet i fryseren, lot stå  i 30 minåpnet lokket og rørte i den.

Så er det bare å vente :) må innrømme jeg smakte på "røren", Nam


By the way, den hvite vaniljekaken endte slik:

Ja slik går det når man ikke venter leeenge nok før man tar kaken ut av formen.Og jeg gadd ikke sette den sammen med krem og dikkedere, så jeg tenkte -dette blir knallgode cakepops;)
Så da blir det nok nytt innlegg om cake pops, f.eks i morgen kveld kanskje.Hvem vet.
Har en liten kar her som elsker å lage cake pops så jeg får nok hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)