19. aug. 2012

Gluten-og melkefri kake

Til feiringen i går måtte jeg ha en  kake som var både Melke-og Glutenfri.
Denne er enkel og god.Et godt sukkerbrød.

Oppskrift:
4 eggeplommer
2 hele egg
2 dl sukker
1 ts vaniljeextrakt
2 ss matolje
1 dl Rismelk
3 dl melk-og glutenfritt fint mel, eks Semper Harvest mix
2 ss potetmel

Visp eggeplommer, egg og sukker til en luftig eggedosis, ca 10 min.
Tilsett 1 ts vaniljeextrakt, 2 ss matolje og 1 dl rismelk.
Visp dette på halv hastighet i ca 3 min.
Tilsett 3 dl mel, 2 ss potetmel og 2 ts bakepulver og vend dette forsiktig inn for å ikke miste luften i røren.
Hell i en springform, ca 25 cm.

Stek på 180 grader i 25-30 min.

Jeg valgte å droppe krem inni kaken denne gangen.
Strødde melisglasur og hjerteformet kakestrø på toppen.
En enkel og hurtiglaget hverdagskake som kan oppgraderes med fyll etter eget ønske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)