20. aug. 2013

Vanilla Wafers

Når jeg søkte på disse kjeksene fant jeg mange linker til oppskrifter og bilder. Men jeg brukte oppskrift inne hos Manuela som har bloggen passion4baking.

Mine ble litt mørkere en hennes men det er pga at mine stekte et par min lengre, så følg med på tiden:)

Vanilla Wafers

  • 4 egg
  • 225 g sukker
  • 1 vaniljestang ( frøene)
  • her brukte jeg dr.oetker vaniljetwister, ca 1/2 ss
  • 290 g mel
  • 1 ts. bakepulver


  • Manuela har veldig fine trinn for trinn bilder så anbefaler å titte innom hennes blogg for å se fremgangsmåte der også.

    Ha egg, sukker og vaniljen i en bolle. Sett bollen over kokende vann og visp med håndvisp til sukker er oppløst.
    Deretter visper du videre i en mikser så du får en fluffy røre.

    Bland melet og bakepulver og vend dette inn med en slikkepott.

    Hell blandingen i en sprøytepose og lag små topper på bakepapirkledd stekeplate.
    Litt større en 5 kr mynt.



    Stek på  190  grader i 10 min


    Dekorer med en type krem om du ønsker, og legg på bær. Du kan også pynte det enkelt med litt royalicing og strø.Eller spise de som der er:)
    Jeg brukte Freia karamellkrem, ja slik på pose ja;) som jeg blandet med ca 60 g mykt smør og 1 dl melis. Jordbær som pynt.

     



    1 kommentar:

    1. Disse så jo helt nydelige ut - mmmm. Du er så utrolig flink til å bake, jeg blir alltid like imponert over dine kreasjoner :-)

      Ha en fin kveld!

      Klem
      Netta

      SvarSlett

    Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)