15. juli 2012

Gulrot-og mandelmuffins

I dag fikk jeg lyst på Gulrotmuffins.Så med raspehjelp av minstemann Markus laget vi saftige gode muffins som vi skal ha til kaffen i kveld når bestemor kommer på besøk.



Oppskrift muffins:
4 egg
2 dl sukker
1 kork/1 ss vaniljeekstrakt
260 g nyrevet gulrot
3 dl mandelflak(kan sløyfes)
2 ss Lønnesirup
2 ss melis
300 g creme fraiche
6 dl semper white mix, eventuelt hvetemel
1 toppet ts bakepulver

Visp egg og sukker i minst 10 min.Da blir sukkeret oppløst og du får en tykk og luftig eggedosis.
Tilsett 1 kork vaniljeekstrakt
Visp i ytterlige 3 min

Riv gulrot og klem ut en del av saften.Drikk den, den er sunn :)
Bland den revne gulroten med mandelflak, 2 ss lønnesirup og 2 ss melis.La det stå å trekke litt.

Bland Creme fraiche i eggedosisen, tilsett gulrot og mandelflak, deretter mel og bakepulver.

Dusj event formene med litt formfett og fyll dem halvfulle med røren.Stek på 180 grader i ca 20 min.


Kremen laget jeg av:
ca 200 g smør
1 pk melis
1 egg
1 liten pk philadelphiaost
2 ss lettrømme;)

+ litt Hvitter( som tar vekk gulfargen i smøret), kjøpes hos www.cacas.no
det ble mye krem så ta gjerne halvparten.

Prikkete muffins beger og Rosa kakestrø fra Kakeboksen


God søndag ettermiddag <3 



1 kommentar:

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)