3. feb. 2014

Glutenfritt landbrød

Da jeg la ut dette bilde i dag på instagram så var det flere som ville ha oppskrift.

Og det skal dere få for den er meget enkel.

 1 pk gjær
1 pakke glutenfritt landbrød mix fra Semper
3 toppa ss Orgran Gluten substitutt

3 dl kefir
3 dl vann

Altså tilsetter jeg mer væske en det står på pakken med landbrødmix og dobbelt så mye gjær.

Lot deigen stå å ese i 20 min før jeg tok litt olje på hendene og formet den til et rundt brød.
Den glutenfrie deigen er noe klissete, men ble mye bedre med gluten erstatningen.

Den ble stekt på 190 grader i ca 45 min.

Brødet ble godt og saftig:)





1 kommentar:

  1. Det brødet så kjempegodt ut, takk for oppskrift :-) Jeg har en nevø med glutenallergi så dette skal jeg jammen prøve.

    Så koselig med bursdagshilsen inne hos meg. Faktisk så fikk jeg flere av gavene på ønskelisten. Mannen hadde virkelig slått på stortromma denne gangen - hi, hi :-)

    Ha en fin kveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)