26. okt. 2013

Dagens bakeresultater for meg og Assistenten

Har blitt litt kjøkkentjeneste for meg og kjøkken Assistenten i dag også.
Først satte jeg sammen en sjokoladekake for å få til en Barbiekake til naboprinsesse som fyller 4.

Jeg spurte henne i dag for gøy om hun så kaken jeg laget til henne på Kakekrigen. Hun svarte - ja men jeg ombestemte meg og vil ha Barbie;) hehe. Og det ble det. Min aller første faktisk
Slet litt med å få på skjørtet på kjolen i starten, men så gikk det lettere etter hvert. Øvelse gjør mester sier det.
 
Jeg fant ut at en Barbiekake gir ikke altfor mange porsjoner kake, så jeg satte Assistenten i gang med sukkerbrød imens jeg farget marsipan, og dermed ble det en gyllen marsipankake med gullglitter for hun godeste Ingeborg.
 
Gikk fort for seg, så hva man skal kalle mønsteret på kakens sider aner jeg ikke;)

Yngstemann ønska seg brownies , så da satte jeg frem bakebolle ,sleiv og ingredienser og sa versegod. Ok da, det var en Toro pakke, men lell da, han er ikke  fylt 9 enda:) han tilsatte bittelitt kefir for   å få den ekstra saftig, noe den ble. Ha har da lært litt gutten:)

 
I går spurte jeg på bloggens facebookside hva er det Assistenten lager her..
 
jo det var som noen gjettet en tertedeig..
Den natta over i kjøleskapet
 
 
og er nå kjevlet ut, forstekt og står igjen i ovnen, nå med sitronfyll.
Satser på at det blir vellykket.....gjenstår å se
 
Blir det vellykket blir oppskriften delt i morgen.
 
 

Takk til Assistenten for god hjelp i dag også.

1 kommentar:

  1. Så lekker! Nå har jeg kikket på lekre kaker så øyet er stort og vått, og søthungeren stor! Så fantastisk flink du er!
    Hege

    SvarSlett

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)