18. mars 2013

Surdeigsbrød m/mandelflak


Har prøvd en pakke surdeigsbrød fra Regal. Var spent på om jeg fikk det til og ble veldig overrasket over hvor enkelt Det var. Man har da fått høre hvor vanskelig det er å fått til gode surdeigsbrød.
Og derfor har jeg latt det være. Men nå tror jeg faktisk jeg må bruke mer av denne ferdig blandingen fra Regal.
 
 Ingredienser
Hvetemel, siktet rugmel, surdeig tørket av hvete, rugkli, salt, malt, enzym, melbehandlingsmiddel (E 300). Grovhet: 10,58 %
 
Du kan bland inn soltørket tomat, rosiner, mandler osv. Jeg valgte mandelflak. Hele familien likte brødet og det er jo en sjeldenhet her i huset.



 
Hjemmebakt brød er noe av det beste som finnes. Nystekt med godt smør, nam.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)