3. mars 2013

Rullekake m/mønster




Har bare prøvd meg frem litt her i dag så en del mer øvelse trengs;)



Laget vanlig rullekakerøre,farget en liten del av den og "tegnet mønster" på bakepaprikledd stekeplate med den fargede røren, ved bruk av en sprøytepose.
Satte strekeplaten i fryseren i 30 min, og justeret litt på mønsteret med en kniv når den hadde frosset til litt.

Varmet opp stekeovn på 180 grader og helte resten av den ufarga røren over.Stek som vanlig rullekake i ca ..min

Legg over på et fuktig og rent kjøkkenhåndkle..Snu det rundt så mønsteret kommer ned.

La avkjøle litt og ta på ønsket fyll/krem før du ruller sammen.

Min erfaring: ha i litt mer mel i røren jeg skal "tegne"med så den ikke flyter så ut, bruke en liten tipp istedenfor å bare klippe av sprøyteposen, og la det frosse sikkelig til før jeg heller over resten av kakerøren.Da unngår jeg å dra mønsteret utover.
Og ØVE ØVE ØVE
 
ikke det bilde mange ville lagt ut da den ikke er helt som den skal;) men jeg synes det er ok å være ærlig på at man ikke lykkes hver gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)