10. nov. 2012

1 års dag i slekta

I dag er det lørdag og fri, og det er helt greit kjenner jeg.
De to yngste hadde avtalt å se på film sammen kl 09. i dag på frøknas soverom, mannen liker å sove lenge og jeg slapper av og nyter å ha stue og kjøkken for meg selv en sund;)

Vesle Tobias på 1 år skal feires i dag , od da må han jo ha en egen kake. 
Det ble et sukkerbrød med mild vaniljekrem og fløtekrem, trukket med et tynt lag marsipan.

Men det må jo være litt til oss andre også;)
Denne er laget av både sukkerbrød og vaniljekake, lagt lagvis. Måtte bare prøve det for å sjekke ut noe nytt (nytt for meg) og geit med litt forskjellig smak i kaken.
Fylt med vaniljekrem, fløtekrem, jordbærmousse og jordbærsaus.
Trukket og pyntet med marsipan fra Pals og Panduro.


Istedenfor bare lyseblått og hvitt så satset jeg på litt mer spreke farger. Blir litt mer liv i kaken da, og en 1 åring er jo som regel rimelig livlig:)


Brukte bamseutsikker og laget bord av nederst.Og noen ville men søte dyr fikk plass iblant bamsene.

Da er det bare å glede seg til 1 års dag senere på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)