7. sep. 2012

Herlig Sjokoladekake

I dag valgte jeg å ta med sjokoladekake på jobben.
På butikken fant jeg den nye Dronningkremen fra Freia og Nugatti melkesjokoladepålegg.
Dette måtte jo testes.




Oppskrift på kaken:
6 egg
3 dl sukker
Visp i 15 min for en fluffy eggedosis

Tilsett 3 dl kremfløte og visp i halv hastighet i 5 min.

Smelt 200 g mørk kokesjokolade og 100 g meierismør.
Avkjøl litt og tilsett dette i kakerøren.
Visp i 2 min

Vend inn 5 dl siktet hvtemel og 4 ts bakepulver
Spray formen med formfett.Hell i røren.
Jeg brukte en form på 36 x 24

Stek på 200 grader i ca 25 min.

Kremen:
Denne kremen laget jeg av å blande en boks Nugatti melkesjokoladepålegg
og en pakke Dronningkrem

Tok alt i en stoor sprøytepose , bruket 1 B tipp og sprøytet halve , men store roser over hele kaken.
Perler fra dr.oetker.

Må bare si EN ting, NAMMMMMMM

2 kommentarer:

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)