28. feb. 2013

Maissuppe av mais fra Gogreen


For et par dager siden prøvde jeg å lage Maissuppe.Har aldri prøvd det før.
Brukte økologisk mais fra Gogreen.
 
 
Smakte veldig godt og enda mer mettende..
Fulgte oppskrift jeg fikk fra Gogreen men neste gang kan det hende jeg bytter fløten med melk.Ble veldig mektig.
 
 
 
 
Oppskrift:
 
2 porsjoner
 1 pakke økologisk mais
1/2 finhakket gul løk
1/2 hvitløksfedd, finhakket
 
2 ss smør
2 ss hvetemel
2 dl kyllingkraft
1 dl hvitvin( dette sløyfet jeg)
1 dl fløte
50 g Parmesanost, grovrevet
Salt og Pepper
 
Stek løk og hvitløk i smøret et par minutter.Hell i maisen og bland godt.La det varmes et par min.
Strø deretter ove rmelet og hell i buljongen og hvitvin.La det koke 10 min.Hell på fløten og la det koke opp.
 
Miks så blandingen i en foodprosessor/blender og tilsett osten.
Varm den gjerne litt igjen før servering.
Smak til med krydder, og strø gjerne litt ekstra ost på toppen før servering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)