21. okt. 2013

Feil i oppskriftene på FEM.no



På FEM.no står det i oppskriftene fra kakekrigen at jeg brukte ferdig vaniljekrem fra Freia.

Riktignok hadde jeg det som alternativ om noe skulle gå galt med den jeg skulle lage, men som seerne tydelig kunne se,  så laget jeg kremen fra bunnen av.

Rett skal være rett så jeg gir dere den oppskriften jeg brukte her:




1 stk vaniljestang
5 dl helmelk
5 eggeplommer, romtempererte
1 dl sukker
2 ss maizena
2 dl Kremfløte

Del vaniljestangen på langs og skrap ut frøene. Eller bruk vaniljetwister , ca 1/2 ss.

Ha frø og stang i en kjele med melk og kok opp.
Rør hele tiden under oppkok så frøene ikke setter seg fast og slik det ikke blir brent noe sted.

Pisk eggeplommene med sukker og maisenna i en bolle som tåler kokende vann.


Sil ut vaniljestangen fra melkeblandingen og hell det over eggeblandingen og pisk kraftig. 

Ha det tilbake i kjelen og varm forsiktig opp. 
Pisk hele tiden.Hell blandingen gjennom en sikt og la den 
avkjøle godt.


Har sendt inn oppskriften på ny og håper de retter opp i det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)