15. okt. 2011

Rundstykker m/Baconost



Fikk lyst på noen gode runstykker til frokost.
Husket på at jeg hadde et par tuber med baconost som skulle vært tatt i bruk.

Tenkte at at da lager jeg rundstykker med baconost i.

Oppskrift

1 pk gjær
2 store egg
100 g smør
3,5 del melk
ca 3 dl havregryn
1 dl linfrø
600 g semper mix m/fiber
 1 1/2 tube Baconost

Smelt smøret og bland dette i melken.
Rør ut gjæren i melkeblandingen.
Deretter kan du putte alle ingredienser i kjøkenmaskinen.
Jeg vispet eggene litt før jeg tok dem i røren.

Husk at deigen ikke skal være for fast.Noe av melet skal brukes til utbaking.
En litt løs deig gir mer fluffy rundstykker.

La deigen heve 20 min

Rull ut to pølser. Kjevle de litt ut og ta på Baconost.
Rull sammen og del opp i ønsket str.
Legges på smurt plate og heves i 15 min.

Stekes på 200 grader i ca 20 min.

God frokost :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)