23. aug. 2012

Sukkerbrød og pusleri en onsdags kveld

Ble litt diverse pusleri i går kveld også.Eller dvs litt mindre en tenkt da vi fikk overraskende og hyggelig besøk av mannens tante og farmor:)

Prøvde ut min nye silikonform fra Ikea og den fungeret kjempefint.
Stekte et sukkerbrød.

Oppskrift sukkerbrød:
6 egg, romtemperert
2 dl sukker
1 ts SP
2 ss lunket vann
5 dl semper white mix
2 dl potetmel
1 ts bakepulver

Visp egg, sukker og SP til en fyldig eggedosis, 10 min.
sett ned på halv hastighet og tilsett 2 ss vann, visp videre i 3-4 min.

Vend forsiktig inn mel, potetmel og bakepulver

Spray formen med formfett, jeg bruker Boyens kjøpt på Jernia.


Stek kake midt i ovenen på 180 grader i ca 25 -30 min.

Hvelv den over på bakepapir og la formen sitte på en stund før du fjerner den forsiktig.



Startet såvidt på litt roser igjen.Skummelt når jeg ikke har eksperten Anne Brith fra Villa Perlesukker med meg, men øvelse gjør mester.
Så i dag skal jeg fortsette med rosene og se hva det blir til slutt.
Kaken blir vel med på lasset når vi skal feire svigermors bursdag på lørdag.

Ha en fin dag 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)