12. aug. 2012

Frokost i Sola


I dag spiste vi frokost ute.Jeg kan vel kalle det tidlig lunsj for min del.Var oppe klokka 07.00, men de andre kom sigende nærmere kl.10.00:)
Som dere ser på bildet syntes Markus det var deilig å slappe av på benken imens mor gjorde alt klart.

Bakte rosa og gule rundstykker med figurstrø til frokost.

Oppskrift Rundstykker:
1 gjær
3 ts salt
2 dl melk
100 g lettrømme
1 1/2 dl vann
40 g smør
1 dl hvetekli
2 dl havregryn
ca 7 dl hvetemel

Smuldre gjæren i en bakebolle og strø på saltet.La stå og "smelte".
Smelt smør , og hell i melken og vannet.
Ha i bakebollen og rør sammen.
Ha i rømmen, hvetekli, havregryn og mel.
Elt godt.
La heve ca 20 min.

Jeg delte deigen i to og blandet i to ulike farger( wilton).

Trill rundstykker og dypp dem i kakestrø/figurstrøm om ønskelig.
La heve ytterligere 20 minutt.

Stek midterste rille på 200 grader i ca 25 min.
-------


Vi tok i bruk formen vi kjøpte fra Kakeboksen og laget bil, hjerte,hare og gris av Eggene:)


Nå skal jeg avsted å gå tur med Ann Merete :) Må nyte sola og samtidig få litt trim.

God søndag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)