4. okt. 2014

Rundstykker med kli og havregryn

  På en lørdag er det godt å ta det rolig og lage seg noe godt til frokost.Og ingen ting er bedre en ferske hjemmelaga rundstykker synes jeg.


Oppskrift:
25 g fersk gjær
60 g smør
2 dl kefir
1 dl vann

50 g kruskakli eller havrekli 
80 g havregryn
250 g hvetemel

Smelt smøret og tilsett væsken
helle dette over den smuldra gjærbiten og rør ut.

Tilsett kruskakli og 
havregryn og la svelle ca 15 min.
Tilsett så 220 g hvetemel.Resten til utbaking.

La heve i bollen i ca 20 min.

Hell deigen  på bakebordet og jobb raskt sammen til en pølse som deles i 10 -12 deler.

Legd delene på bakepapirkledd plate og la etterheve i 15-20 min.

Sett stekeovn på 230 grader.

 Stek i ca 15 min.


Kos deg med frokosten :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)