1. apr. 2014

Kefirhorn med revet marsipan





I går ettermiddag laget jeg noen kefirhorn med revet marsipan og det ble vellykket så det ut som for jeg rakk knapt knipse bilde før familien hadde slukt alt. 


Oppskrift:
1 pk tørrgjær
1 dl farin
ca 130 g revet Odense Ekte marsipan
1 dl matolje
3 dl Kefir
 ca 7 dl hvetemel + 1 dl til utbaking
1 ss Luftigere Bakst( Mors hjemmebakte) som blandes i melet.

 Bland sammen hvetemel, tørrgjær og Luftigere bakst og farin.
 Tilsette matolje eller eventuelt smeltet smør og melk
Arbeid deigen godt sammen.
La stå til heving 30 min

Lag to runde deigemner
Kjevle hvert emne ut til en sirkel og del dem i 8 deler/trekanter

Legg revet marsipan på trekantene og rull sammen fra den bredeste enden mot den smale.
Legg hornene til etterheving i ca 20 -30 min
Stekes på 180 grader i ca 20 min

 Smaker veldig godt lune til en god kopp kaffe ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)