13. apr. 2014

Hvetehorn med vaniljekrem



1 1/2  pose idun tørrgjær for søt deig
450 g smeltet margarin eller smør
8 dl melk
2 ss Luftigere Bakst
2 dl sukker
2 ts kardemomme
Ca 2 kg hvetemel


Som fyll i hornene:
vaniljekrem
Brunt sukker

Bland alt det tørre
Smelt smøret eller margarinen og bland med melken
Hell melkeblandingen i det tørre og elt deigen med kjøkkenmaskin.
Først kjører du på  lav hastighet for du øker hastigheten mot slutten for å elte godt.

La deigen heve under plast eller klede i minimum 30 minutter.
Jeg bruker alltid plastboller når jeg hever, ikke metall.

Legg ferdighevet deig ut på melet bakebord

Del deigen i 3 emner og kjevle disse til en sirkel
smør et lag vaniljekrem , strø på brunt sukker
Del opp leiven  i 8 deler som en pizza.

Rull hver trekant sammen fra bredeste ende , mot spissen.

Legg hvert horn på bakepapirkledd plate og etterhev i 40 min.

Stek på 180 min i ca 15-20 min.

avkjøl og dekorer med litt royal icing











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)