31. juli 2012

Muffins m/ Extra Virgin Coconut Oil

God morgen alle sammen:) Sitter her med en kopp kaffe og gleder meg over at så mange nye har slengt seg med som "følgere" på Facebook og bloggen.
Legger ut oppskift på muffinsene jeg laget i går kveld.Tror jeg må si de smaker best uten krem/frosting.
Men gi meg et hint om du lager en frosting som smaker skikkelig godt på disse.
Muffins kan lages med mange slags smaker.I går valgte jeg å bruke Coconut Oil istedenfor smør, og det ble veldig godt synes jeg.

Oppskrift:
1,5 dl sukker
2 store egg
2 ss coconut oil
1 ts bakepulver
1 ts Creme tartar
2 dl fløte
4 dl semper White mix

Visp sammen coconut oil og sukker.
Tilsett så et eggene, et om gangen og visp godt.
Ta i fløten og deretter alt det tørre.Ta litt og litt av melet i tilfelle du ikke trenger alt.
Kommer litt ann på str på eggene også.

Stek i store muffinsformer, ca 10, som du fyller halvfulle.
Stek på 180 grader i ca 20-25 min.

De ble saftige og gode.Skal du ikke ha krem/frosting på kan du kanskje fylle litt over halvparten i formen.Men coconut oil gjør at det de metter godt.  Disse er også Glutenfrie:)
Disse formene er kjøpt hos Cacas
Ha en fin fin onsdag alle sammen.Jeg skal dra med min mann innover til Oslo en tur.

2 kommentarer:

  1. Hvor mange egg trenger denne oppskriften som kom fram da jeg søkte på muffings uten egg

    SvarSlett
  2. OJ så bra du sa ifra om dette :) jeg tenker ut ifra melmengden og sukker så ville jeg prøvd meg på 2 store eller 3 små.

    SvarSlett

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)