22. juli 2012

Enkle Wienerbrød

Oppskrift:
4 dl melk
1 dl fløte
175 g Bremykt
4 egg
4 dl mel, jeg brukte semper white mix

Kok opp melk, fløte og smøret.
Tilsett litt og litt av melet og rør godt.Dra kjelen av og på platen så det ikke svir seg.

Visp så sammen eggene, et om gangen og tilsett imens du rører godt.
La deigen være såpass fast at den kan formes i kjelen.
Sett deigen på bakepapirkledd stekeplate med en skje, eventuelt sprøyt den på med stor tipp.

Stek kakene på 200 grader i ca 30 min.
Avkjøl på rist

Velg pynt , melis, sjokolade, bær, perler osv.


Kan fryses

5 kommentarer:

  1. Hvor mange egg har du i denne oppskriften?
    InLi :)

    SvarSlett
  2. :) endelig så jeg spørsmålet ditt og så at jeg hadde glemt å skrive på egg:)
    4 egg skal det være.Takk for påminnelsen!

    SvarSlett
  3. Hei Jeanette:) Først og fremst, så hyggelig at noen er innom her. Er lenge siden jeg brukte bloggen, men må vel vurdere ta den opp igjen nå mot Jul.
    Vet du her må det ha gått fort i svingene....må se på denne i morgen og få inn sukkermengde.Takk for at du sa ifra.

    SvarSlett
  4. Nå kom jeg på det..det er ikke sukker i denne deigen, du bruker melisglasur på toppen. Men om du ønsker kan du prøve med 1 ss sukker i deigen.Fortell meg hvordan det ble:)

    SvarSlett

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)