23. jan. 2012

Vaniljekremmuffins



Vaniljekremmuffins:
2 egg + 2 eggeplommer
125 g smør
60g farin
60 g brunt sukker
160 g hvetemel
3/4  av en piano vaniljekrempakke
1 dl melk
1 ts bakepulver
2 ts vanilkesukkerfra dr.oteker

Visp mykt smør og sukkeret godt sammen.
Tilsett et og et egg og visp 2 min før du tar i det neste
Ha i 3/4 av vaniljekrempakken
Deretter 1 dl melk og
ca 160 g hvetemel
tilsett bakepulveret til slutt

Stekes på 180-200 grader i ca 20 min




Angel Feather creme:
Denne oppskiften fant jeg i Manuelas oppskiftsbok

2 eggehviter
170 g sukker
1 dl maissirup eller glykose( jeg brukte i dag lys sirup)
1 ss vann
3-4 dråper sitronsaft
2 ts vaniljesukker

Konditorifarge, her brukte jeg gul farge fra wilton

Alt unntatt vaniljesukker og konditorifarge has en bolle som settes over/i en kjele med kokende vann.
Visp med håndvisp til det blir luftig.
Tilsett vaniljesukker og konditorifarge
Visp videre med håndvisp eller medkjøkkenmaskin som jeg gjorde til du får en litt stiv og blank krem


Kremen tar du på muffinsen med sprøytepose og en stor tipp



Pyntet med blå sukkerperler og oreostrø.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)