30. mars 2015

Glutenfri VaniljeCupcakes


Har du glutenalergi og ønsker deg cupcakes? Disse ble veldig gode og skal nytes senere i dag etter middag. Ja jeg skal dele med de andre i familien altså. 

Oppskrift:
150 g romtemperet smør
3 dl sukker
2 store egg ( eller 3 små)
1 ss vaniljesukker med ekte vanilje
3 dl matfløte
320 g semper white mix
1 ts natron

Visp smør og sukker noen minutter til en luftig kakerøre.
Visp inn et egg av gangen i ca 2-3 min pr egg.
Tilsett vaniljesukker, matfløte , natron og semper mix.

Visp godt sammen i 5-8 min.

Om du vil kan matfløten erstattes av rismelk eller soyamelk, og smør med margarin uten melk og semper white mix med semper harvest mix.Så kan de serveres også til de med melkeallergi.


Fyll røren i en sprøytepose slik at du kan helle røren i muffinsformer uten å søle.
Fyll formene  3/4 deler
Stek på 180 grader i 20-25 minutter.

Avkjøl

Lag smørkrem og ta i vaniljesukker med ekte vanilje eller frøene far en vaniljestang.Tilsett gjerne litt hvitter så du får en pen farge.

Jeg brukte Wilton 1 M da jeg la på frosting.

Lag dine egne blomster av marsipan eller fondant og dekorer etter lyst og smak.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)