17. sep. 2013

Eplemuffins

 
Så ble det skikkelig høst sånn plutselig. Nå er det godt å kunne pusle inne på kjøkkenet og lage noe som familien kan kose seg med.
 
I går kveld ble det eplemuffins hos oss.
 
 
Oppskrift:
3 egg
2 dl sukker
2 dl fløte
1 ts kanel
1 ts vaniljeextract
1 tooppet ts bakepulver
 4,5 dl hvetemel

litt brunt sukker til å strø på toppen

norske epler i små tynne skiver/båter, mengde etter smak, jeg brukte 2,5 eple


Visp egg og sukker
tilsett fløte, kanel, vaniljeextract

sikt hvetemel og bland inn bakepulver, tilsett dette i muffinsrøren.


Fyll muffinsformene halvfulle
sett oppi 2-3 små tynne epleskiver i hver og strø på brunt sukker

Stek på 180 grader i ca 25 min


Da mannen og yngstemann kom inn etter å ha laget olabil i går, så tror jeg det smakte godt med ferske og lune eplemuffins.
Ha en fin dag alle sammen :)

1 kommentar:

  1. Såg veldig gode ut. Med nyplukka norske epler trur egvat eg må prøve meg på eplemuffinsa imorgon:-)

    SvarSlett

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)