2. aug. 2013

Taste of Oslo 2013





En gedigen Matfestival med lukt, smak, synsinntrykk, opplevelser og motivasjon. Høres det kjekt ut eller? :)
Ja selvfølgelig tenkte jeg da jeg fikk mail om denne Festivalen.

Festivalen går av stabelen 29 august  til 1 september, på Kontraskjæret ved Akershus festning.
Blir du med?

Tenk deg å vandre fra stasjon til stasjon og få mulighet til å smake på alskens fortreffelige retter laget av Norges beste kokker. For en inspirasjon.
.
Electrolux er hovedsponsor og de arrangerer  blant annet en workshop hvor du kan få teste ut dine matkunnskaper og bruke av Electrolux sine produkter. Her kan du få inspirasjon til å lage de flotteste og smakfulle retter på hjemmebane. Og se hvordan Electrolux sine produkter kan hjelpe deg på veien til en godt måltid.


– Her vil det tilbys 12 arbeidsstasjoner hvor inntil 24 personer kan melde seg på for hvert kokkekurs. Det  avholdes opptil syv kokkekurs per dag.

Fylles alle plassene vil ca 400 matentusiaster for anledning til å prøve ut sine kokkeferdigheter.

I tillegg vil publikum kunne hente inspirasjon fra ”Electrolux Taste Theatre,” hvor kjente TV-kokker vil demonstrere nye koketeknikker for inntil 1700 festivalgjester.

Sist men ikke minst, står Electrolux ansvarlig for festivalens mest fasjonable etablissement, ”Electrolux Chefs Table.” Her vil Norges fremste kokker tilberede, demonstrere sine kokketeknikker og servere en uforglemmelig tre retters meny for utvalgte gjester.
DET hadde vært noe det. Spesielt for min eldste sønn som elsker å tilberede god mat.



Det å kunne ta med inntrykkene og opplevelsene med hjem for så å kunne dele dem med familie og venner er viktig.
Jeg ser nå at jeg MÅ skaffe meg billett til dette :) Dette er et av de MÅ- ha- med -seg tingene i høst.

Som bakeblogger er jeg også opptatt av mat og at det skal være en glede å sette seg til bords. Må innrømme at jeg trenger påfyll av motivasjon og inspirasjon på middagsretter. Så da kom jo denne festivalen som bestilt.

Som 4 barns mor kan man noen ganger gå litt lei. Hva skal vi ha til middag i dag? Ofte det første noen spør en mamma om.

Heldigvis  har eldstemann på 21 arvet noe av mammas interesse for å stå på kjøkkenet. Han er mest opptatt av middager og jeg av baking og kaker .
Nå ser det  ut som den yngste på 9 også begynner å fatter interesse av kjøkkenet. Jentene er litt av og på , men har nok sett det blomstre til noen ganger. De må bare få lov til å prøve seg og finne ut av det selv om interessen er tilstede.


Taste of Oslo har fått to av Norges desidert største kokkeprofiler som ambassadører for festivalen, nemlig Terje Ness, innehaver av luksusrestaurantene Onda og Oro i Oslo, og mangeårig TV-kokk i NRK, Ingrid Espeli Hovig.
Jeg var ikke store dama da jeg satt spent på stuegulvet og fulgte med på Ingrid sine kokkeleringer, og var like overrasket hver gang hun sa " så juksa me litt" for plutselig dukka det opp noe som var nesten ferdig:)

Billetter kan bestilles HER 
f
Følg Taste of Oslo på FACEBOOK













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)