12. mai 2012

Lørdagsgodt

Dagens lørdagsgodt blir en lag på lag sukkerbrødkake m/fyll av jordbærkrem, fløtekrem og vaniljekrem.Mellom lagene strødde jeg brente mandelflak.Toppet med resten av kremene( det var ikke mye) og ferske blåbær.
Som mel har jeg brukt Semper Lys mix. Dvs at kaken er glutenfri.



Oppskrift:
2 hele egg
4 eggeplommer( som jeg hadde igjen etter å ha laget marengs)
1 dl tagatose,bruk gjerne sukker om du vil
2 ts SP
1 ts balepulver

Visp egg, sukker/tagatose og sp i 10 min.
Tilsett 1 dl fløteog kjør på halv hastighet i 2-3min.
Tilsett bakepulver og mel og vend dette inn i røren.

Hell røren på en bakepapirkledd stekeplate
dryss over mandelflak

stek på 180 grader i ca 15-20 min.

Avkjøl kaken.

Fyll:
Del i 4 like deler og legg på fyll etter smak og lyst :)
Fløtekrem
Fløtekrem m/jordbærgel pulver
Vaniljekrem
Dryss på diverse bær til pynt
Tåler du mandler så er dette utrolig godt å ha mellom lagene og på toppen, event kjøp ferdig krokan.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)