25. apr. 2015

Gro sin ostekake m/mandelbunn



Dette er et gjesteinnlegg. 
Gro ville dele sin oppskrift på ostekake med  mandelbunn. Den høres veldig godt ut så jeg skal absolutt teste den en dag.
Hyggelig at hun ville dele oppskriften sin med både meg og alle dere.


Gro sin Ostekake: 

Mandelbunn: 3 eggehviter, 150 gram sukker og 150 gram malte mandler 
Stekes ca 35 min på 170 grader


 
Fyll: 1 pk blåbærgele (lages med 2,5 dl vann) avkjøles. Oppi der putter jeg en passe mengde bær, ca 3 dl. Bruker helst blåbær fra skogen om jeg har i fryseren. Disse kjører jeg litt i stavmikseren først. 

1 pk lettrømme røres lett sammen med 200 gram philadelfiaost, 100 gram melis og 1 ts vaniljesukker. 

I en annen bolle har jeg 3 dl pisket kremfløte.

 
Alt vendes nå forsiktig sammen. La blandingen stå litt før du slår det over mandelbunnen (Mandelbunnen har jeg lagt på et kakefat med kakeringen rundt)  

Til pynt bruker jeg bringebærgele, laget av 2,5 dl vann. Pynt med bær av alle slag! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)