19. feb. 2012

Fastelavenskos

Da er det fastelaven igjen.
Laget litt anderledes "boller" i går etter oppskift hos passion4baking

Brioche heter de og var kjempeenkle å lage faktisk.
Oppskiften og steg for steg bilder finner dere hos Manuela HER
Kommer dere ikke direkte til oppskiften så søk bare på Brioche .
Manuela har så fine bilder om hvordan gjøre, så det er ikke noe poeng at jeg legger ut det her.






             






Deigen ble kjempelett å jobbe med når den hadde stått i kjøleskapet et par timer.
jeg hadde ikke små former ,men la dem direkte på bakepapirkledd stekebrett.

Som fyll brukte jeg først et lag med mandelmasse(makronfyll) , ca 2 ss på hver, deretter sprøytet jeg på en blanding av fløtekrem og Freia vaniljekrem.Anbefaler på det varmeste Freias vaniljekrem.Den er bare BEST.
Som pynt stanset jeg ut små blomster i hvit sukkermasse og brukte av de nye sukkerperlene fra dr oetker
Kunne med fordel hatt litt farge på sukkermassen ser jeg, men hadde ikke tid i går med så mye besøk:)
Mna kan jo kjøpe ferdig farget sukkermasse hos .http://www.cacas.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer og Innspill mottas med gjerne :)